Thursday, February 11, 2010

pixy pixy..

penah pakai bedak pixy tak? aku penah..eh mmg sedang pakai pon.. :p erm aku rase kalo korang suke mekap kan mesti penah la gak dgr psl bedak ni kan..eh ke? tak penah ke? ok ni la citer nye cemane aku bleh terjebak beli bedak ni..

aku ade add watie sadali  kat facebook (kumpulan elite tu dulu2 tu igt tak? yg lagu GIG tu aaa ooouuooouuu~~ haa igt tak?) ok..gamba2 die seme mekap cantik2 tau..pastu ade la one of the fans die komen kat one of her pics, tanye camni, "akak, akak pakai bedak ape ek cantik sgt mekap akak..muke matte je.." pastu si watie ni mmg mesra peminat tau..die suke reply ape yg peminat die komen.. so die reply camni "alaa kite pakai bedak pixy je la awak..murah je..beli kat supermarket je..senang tayah pakai foundation, lepas moisturiser terus sapu bedak tu.." haa lebih kurang camtu la ayat die..

so aku, yg teruja dgn jawapan yg diberikan oleh si watie ni seolah2 aku plak yg tanye soalan tu kat die kan? padahal tak..aku mmg tak suke gedik2 kat artis yg aku minat :p minat jauh2 jele.. eh ok so aku pon start la misi mencari bedak ni..

mmg betul, tak mahal pon..murah je..beli yg harge seploh hengget dapat yg refill siap ade sponge lagi..tapi dah name pon refill tadek cermin laa..refill kat bekas bedak tu la kan..kalo nak bli yg besar yg ade cermin bagak punye, baru 15hengget ko..tu kalo bli kat watson, dapat diskon lagi 15% aku dpt bli harge 13++ ke 14++ camtu laa..


mmg betul..lepas je pakai moisturiser, sapu je bedak pixy tu..mmg kompem nampak cam pakai foundation..satu lagi complexion muke ko nampak smooth je, cam pakai concealer, padahal tak pakai ponnnn!! siyes ni..ok bg yg ade jerawat tu mebi la kene wat hard work skit sapu concealer kat tpt yg ade jerawat pastu sapu bedak ni nak cover blk kan..tp eh mmg siyes laa nampak lawa..tetibe feeling artis kan..haha bajet muke cantik sgt la kan :p


ok aku pon sbb dah beli, aku sesaje je la gugel psl bedak pixy ni..rerupenye mekap artis untuk pengantin pon ramai yg gune bedak pixy ni haa..dah kalau mekap artis pon gune wat mekap orang, nampak sgt la bedak ni setaraf MAC ke gitu ke kan? haha..ok fine, aku tak mampu nak beli MAC, so pixy pon pixy laa..mak redha~


ni la rupe nye, aku gugel je gamba ni..maleh nak snap gamba bedak aku..





hah tu, kalo klik gamba ni, bleh besarkan..n bleh nampak la link blog shop kat situ..kalo maleh kuar caik bedak ni, masuk je link ni beli kat situ..esok2 tup2 sampai la bedak tu depan btg idung ko kan.. skrg dunia sudah maju..ape de hall kan :p 

tetibe terpromote kedai org..blasah jela dah aku nk gune gamba die kat sini kan.. ok atleast aku promote kedai die kan..aku claim aku amek kat gugel gamba ni kan? ok tengkyu..



my vain poses -__-"

 ni hasil aku pakai bedak tu..mmg la tadek ape sgt sbb aku jenis tak mekap tebal, tp yg penting bedak tu wat muke aku matte n mcm pakai foundation..ni aku tak edit ek gamba ni.. mmg original mcm tu. just aku tambah frame je kat luar tu.. :p



** eh eh taktau ek? aku mmg taleh kawan ngan liquid foundation sbb bile menjelang kol 11 pagi je foundation tu dah timbul2 kat kulit muke, nampak oily gile..mcm org tak mandi pagi je.. hahah ok that explains everything i guess.. :p


** eh eh btw aku pakai kaler natural beige..


**eh eh, student aw aw kat poli aku ni pon pakai bedak pixy tau..lawo je dorang dtg klas melenggang lenggok..huhu :p 


12 comments:

ila ni said...

yaa hidup pixy!
tp ila dah stop, try ronasutra plak sbb jerawat makin menjadi2 ponn

nurul said...

ohhh

saya syg pixy..

dulu kini dan selamanya akan pakai ini.
hahhaha

efa fairuz said...

ha kan.. i think mmg bloggers ramai yg pakai bedak ni..

[ilani] erm penah dgr jugak psl ronasutra tu..die mcm bedak mineral ke kan..eh ke salah?

[nurul] oh no wonder la kamu cantik..pakai bedak pixy jugak rupanya.. (sekaligus mengatakan diri sendiri juga cantik kerana memakai pixy seperti kamu :p tehehehe)

teettttt~

Whatever said...

lekat kat tudung tak kaler bedak tu?

aku pakai bedak J&J pure essential kaler putih yg kecik tu je forever. hahaha..

tp mmg nampak kulit ko rata & smooth la. syabas pixy!

afams-chan said...

See? Ramai yang pakai bedak pixy pixy

And honestly this is the first time I heard about it. Masa tgk tajuk entry ingat pixy tu picture..hehehe

But anyway, thanks for the info..bole la beli in case nanti nak pakai bila ada event ke apape ke..hehehe

"caramu dan caraku" -sambung lagu dari entry...

efa fairuz said...

[oya] heheh bedak kalo dah kaler beige mesti le lekat kat tudung, tp as long as bedak tu wat ko cantik..tudung tu no hal laa..lepas pakai basuh terus..ye tak? hihi

[afams] a'a "caramu dan caraku" gileee aa aku bleh lupe lirik die kat situ..hehehe

ha beli2..senang je murah je bedak tu..tayah sesusah ko nak tepek fondesyen bagai.. dgn syarat pakai moisturiser dulu, tp kalo malas pakai moisturiser pon bleh, kulit tgh lembab2 lepas mandi tu ko sapu je bedak tu.. kompem menarik tertarik de bom aaa..hehe :p

Ya ALya said...

tq la ye.....saya memang tengah cari information pasal bedak pixy ni....

meamng nak beli,tp kt kpg ni susah kit la nak jumpa....

boleh la saya beli online pas ni...

efa fairuz said...

[alya] thanks.. ehehe tula niat buat entry ni pun, nk bg info kat org, tanak la cantik sorang2 je..hehe..

beba said...

dah lama gak dengar pasal pixy..nak beli..tapi masa last time bedak dah abes tengok kat watson cam tak wujud jek..so beli brand yg biasa pakai..skang ni pakai revlon, natural beige..

pasni kang kalau dah abes nak try pixy gak..tengok harga mmg cam mak ai murah gile..pastu cam merata2 orang kata bagus etc2..tu yg teruja..tapi tunggu dlu compact skang ni licin..baru gi watson sambar pixy sebijik.. :D

efa fairuz said...

tula, mmg best pakai pixy nih.. certain mak andam pun guna pixy jugak untuk mekapkan pengantin.. bila pakai tu coverage dia smooth je, lepas tu nampak muka flawless.. nak lagi bagus, pakai dengan span lembap, lagi best..

sy pun skrg ni pakai bedak maybelline, eheh sebab sy cepat bosan.. haritu pakai pixy berbulan bulan, tukar balik pakai maybelline, nanti pakai pulak pixy.. hehe

blinkalltheday said...

sy pun pakai pixy ni...tp casing die kaler coklat keemasan, bkn yg kaler biru putih ni..ade 1 tone warna je...cantik sgt, specially bile berpeluh, kaler lagi blend dgn kulit kite...tp, rege agak mahal sikit la, dlm 30hengget...huhuhuh..

efa fairuz said...

oo..yg pixy packaging brown tu, pixy yg baru keluar..tu lagi best pakai sebab long lasting.. mesti best kan.. sy tak penah try lg.. hehehe